Saturday, April 21

kau sahabat kau teman

Apabila bercakap tentang kawan....
mesti terlintas di fikiran beberapa insan....

Idzwani my ultraman fren,
kawan sekolah menengah rendahku, kami sama2 sekelas masa tingkatan 3, lepas tu masing2 membawa haluan ke teknik...
sama2 melanjutkan pelajaran di Politeknik Sultan Abdul Halim muadzam shah..tapi berlainan kelas...
paling banyak kenangan antara aku dan dia masa kami sama2 keja dekat kedai henpon...memang best gila...
masa tu baru tamat Poli n tunggu untuk masuk integrasi...dekat 6 bulan kami kerja sekali..kami jaga sebuah kedai henpon..
sama2 pi padang besaq, shopping bila dapat gaji..sewa keta tak tahan, walaupun masing2 bawak keta macam kura2...gagah juga...masa aku bertunang, dia ada datang..siap tolong siapkan lagi...masa aku kawen dialah juga yang bersusah payah untuk aku...jadi penasihat pesyen...almaklumlah aku ni bab2 pesyen ni fail terus....apapun dia memang banyak tolong aku as a fren...dia kawan yang baik dan berhati mulia...
semoga wani berbahagia dengan bakal pasangannya.....

Kmas my supan santun Fren,
kawan aku di sekolah teknik, kami sangat rapat...aku selalu cuti balik ke rumah kmas di Permatang Rawa....ingat lagi masa aku pi rumah dia dulu, ayah dia belikan mee goreng untuk aku, sedap sangat...mak ayah dia sangat2 baik dengan aku...tak kisah aku menumpang tidur di rumah....setiap kali raya mesti aku singgah ke rumah kmas..tapi sekarang ni lain sikitlah sebab masing2 dah berkeluarga, masa dan keadaan kurag mengizinkan..kami jumpa pun selalunya kat kenduri2 kawan2 ja...tapi sebarang masalah kami masih share bersama....
Kmas ni attitude dia lain sikit dari aku...orangnya sopan santun dan baik hati...kami sama2 sedorm masa kat SMTTARP dulu....kami sama2 berkongsi suka dan duka sewaktu bersama dulu...sometime, rindu saat istimewa bersama dia....
semoga kmas berbahagia dengan kehidupan yang dia ada sekarang.....

Siti Hajjar my X fren,
Dah lama kami tidak bertegur sapa...sedari tamat persekolahan 10 tahun yang lalu...sedangkan kami adalah pasangan sahabat baik yang tidak boleh dipisahkan masa sekolah dulu...
di SmTTARP, Hajjar adalah kawan baikku, kami sebelah menyebelah dalam Dorm A...walaupun attitude kami agak berbeza tapi kami sentiasa berkongsi pengalaman dan kehidupan sebagai remaja bersama2...
Hajjar ni memang baik orangnya, masa kat TARP dulu..kalau dia beli burger, dia akan belikan untuk aku...kalau dia makan pagi di kantin, dia akan belanja aku sekali...kalau aku tak dak duit pun dia akan bagi pinjam pada aku...
aku pernah ke rumah dia sekali masa balik sukan tahunan sekolah, mak dia baik sangat dengan aku....
end of sessi persekolah tingkatan 5, ada krisis yang menyebabkan kami terpisah...terpisah untuk sekian lama...sedikit salah paham yang menyebabkan sampai sekarang kami tidak bertegur sapa.....apapun aku masih kenang budi baik dan kenangan lama bersamanya kerana...dia siti Hajjar pernah singgah dalam hidupku sebagai teman yang pernah berkongsi susah senang bersama....semoga suatu hari nanti terbuka hijab untuk kita berdamai semula..kerana kau sahabat yang pernah menjadi memori indah dalam hidupku...

Cikda @ marwiyah
kawan rempit...hehehe
semester satu di POLIMAS..aku berkawan baik dengan cikda...apa2 masalah semua aku share dengan dia...dia memang kawan yang best n sempoi...kat POLIMAS banyak benda kami buat bersama2...pendekata, kalau kemana2 kami mesti bersama...aktiviti apapun mesti bersama...masih ingat lagi kami sama2 buli si selmiah sampai menangis minah tu...kami sembunyikan beg si selmiah sampai sehari....kira dengan cikda memang satu kepala...almaklumlah kat POLIMAS aku bebas bergerak menjadi diri sendiri...tapi dalam dok buli2 orang, cikda pon aku buli jugak....kan marwiyah kan....
Cikda memang kawan yang baik, kalau nak mintak tolong dia senang ja....dia bulih BEBAI kalau apa2 benda tak mintak tolong dia....aku banyak terhutang budi dengan dia n famili dia....mak ayah dia pun sangat baik dengan aku..
satu yang aku paling suka pasai cikda, bila dia bebai dia jalan itik...serius comelllll...... puaslah nak pujuk lepaih tu...bawak pulut kuning 4 pinggan belom tentu hilang bebai....anyway cikda, aku sayang hang sebagai kawan...jangan marah ye kalau aku selalu lukakan perasaan hang..semuanya kadang2 berlaku dengan tidak disngajakan...n TQ for being my biasa fren yang hebat...Aku doakan hang bahagia hingga ke akhirnya.......

Selmiah @ ratu gopoh gapah,
1st day dia masuk kelas, dah jatuhkan kerusi meja dalam kelas...dalam fikiranku,,,ada bakat nak kena buli ngan aku ni...
sem satu tu, makcik ni paling benci ngan aku kot sebab aku sembunyikan bag dia ngan cikda...sehari suntuk..sampai si Nuad tu mai merayu suruh pulangkan kata si selmiah ni dh nangis teruk sangat....so, terpaksalah aku pulangkan...
sem 2 pun aku ngan dia tak rapat sangat...masuk sem 4 barulah kami agak rapat..sebab...jeng jeng jeng....ada beberapa persamaan antara kami yang menyebabkan kami sangat2 rapat...kami mudah bergaul dan mudah berkongsi cerita...yang lain tu ntahlah....mayb ada perasaan dalaman yang membuatkan kami serasi bersamaa sebagai kawan...(kawan biasa jer)...atau mungkin disebabkan oleh suatu tragedi di dalam bilik di sebuah rumah di taman sri aman....tett...(censor)...ahaks...
dah kawen pun kami masih rapat sebab dok dekat sama kot, dia ngan cikda layan Blqis macam anak sendiri...sayang Balqis n care pasal Balqis...itu buat aku sangat2 menghargai mereka...walaupun dok ajaq Balqis benda2 tak senonoh...huhuhuhu....
apapun selmiah my fren, aku doakan hang berbahagia ngan In...dimurahlan rezeki...dikurniakan anak yang soleh dan solehah macam aku....mintak maaf kalau aku selalu buli hang, semuanya sekadar berjenaka....sebagai sahabat, aku harap ikatan ini berkekalan hingga ke akhirnya....susah senang sama kita kongsi agar ikatan ini diberkati ilahi....

Ula yang sinis,
aku takla rapat sangat ngan  mdm nora ni, biasa ja....hehehehe (rapat sebenaqnya masa sem 4).....
memandangkan kami sama declare dengan jejaka dari kelas DEK yang manis dan comel...maka kami pun rapat...
dalam renyai2 hujan di sebuah stesen bus...pada 11 mac 2004 (senang nak ingat kan madam)....sama..ahaks
aku kena declare malam tu juga sebab ula ni ada masalah dengan motor, dia tak reti naik motor..jadik tukang teman yang ikut ni pun terdeclare sekali.....walaupun teman ja Ula tapi aku kawen dulu tau....ahaks
ula ni baik orangnya, dia takla supan santun ....tapi orangnya sinis dan mudah didekati...walaupun dibuli, dia rileks ja..tapi dalam hati tuhan ja yang tahu...memang bebai dan dia adalah suatu antonym yang sangat ketara...beruntung Adi dapat Ula....anyway Ula...with Love sebagai kawan..u are my best fren...
*aku bukan takmo dok dekat bila tangkap gambaq ngan hang..tapi bila cuci gambaq, aku macam raksasa dok sebelah hang...jadi aku terpaksalah dok sebelah selmiah....

Diha@Deer@pejalan kaki terpantas dunia
kat Poli Shah Alam, nilah kawan aku yang baik dan buruk...kongsi masalah pun ngan dia, bergaduh pun ngan dia....
kat sana kira dia macam ganti cikda lah juga...dia pun suka bebai juga...tapi bebai dia ni jenih jalan laju2 tinggai aku kat belakang....jenuhlah memujuk kalu dia merajuk...tapi she's really my best fren..masa aku kena buli ngan junior, dia bagaikan ultraman...budak2 tu semua takut kat dia...almaklumlah otromen...kat Shah Alam aku banyak bergantung dengn Diha...kami sama2 share masalah suka dan duka bersama...bila kena marah ngan Pejal, diha nangis sampai bengkak mata, sian dia...tapi salah kami jugak...hingaq macam nak pecah kelas....
teringat masa diha mengamuk sebab aku baling lipas kat dia, siap hantaq msg macam takmo kawan ngan aku seumor hidup...hehehe...lawak gila....rupa2nya diha papling takut dengan lipas..mana aku tau, aku ingat hang takut main2 ja...
teringat masa hang buli adik angkat hang, letak henpon kat kipas, konon2 kipas rosak...huhuhuhu
habih poli, kita pi cari kerja sama2, apa punya pak guard...kilang sebelah kosong nak pakai orang..pilah kami berdua...sekali jawatan kosong yg ditawarkan cleaner....huhuhu
Mak Diha, Arwah makcik Jun...terima kasih sebab jaga saya selama sebulan saya mencari kerja di Pulau Pinang...
teringat dengan makcik yang sangat baik hati dan pemurah...tak sempat nak berterima kasih dengan makcik..makcik dah pergi mengadap ilahi...apapun..saya doakan makcik Jun ditempatkan bersama2 orang2 yang beriman dan beramal salih...terima kasih banyak makcik atas segalanya....saya sayang makcik
to my biasa fre,. Diha...aku doakan hang bahagia ngan Abg Iwan.....cepat2 kawen walaupun masa hang kenduri tu aku ada raptai konbo...akan kuhadiahkan periuk nasik paling besaqqqqqqqqqqqq dalam donia untuk hang...muahhhhhhhhhhhz....



kawan,
dedikasi ini mungkin tak seberapa dengan niai persahabatan yang kita ada....
apapun sebagai mengenang budi baik dan ikatan persahabatan kita, aku hargai semuanya...
tak semua kawan2 dapat aku dedikasikan tetapi tak beerti aku tidak menghargai...semua kawan yang lain sebenarnya anda adalah kawan yang terbaik yang pernah mengisi dunia saya...terima kasih kawan kerana menceriakan hari2 saya dan mengisinya dengan segala kebaikan yang ada.....all the best untuk semua...I LOVE U...
di atas bumi ini ku berpijak...ada cinta dan cita yg terindah...masa muda yang tak pernah kan hilang...ku bahagia
rindunya.......
di sebuah meja bulat...di sebuah asrama...di sebuah sekolah tercinta...

No comments:

Post a Comment